niedziela, 15 marca 2015

Spaghetti z rukolą, orzechami i skórką cytrynową

Między kolejną paczką chusteczek, a syropem (tak, tak pochorowałam się i dopadło mnie ostre zapalenie krtani) zdarza mi się wejść do kuchni, co by nie zapomnieć o tym co sprawia(ło) mi ogromną frajdę - mianowicie o łączeniu ze sobą różnych smaków, składników i tworzeniu czegoś nowego - mówiąc prosto twórczym gotowaniu.

Jedna z takich wizyt w kuchni zakończyła się dzisiejszym przepisem, czyli spaghetti z rukolą, skórką cytrynową i podwójnie orzechową dawką smaku.
Niby nic wielkiego - trochę makaronu, tyle samo rukoli + kilka smakowych drobiazgów, jednakże dla mnie to połączenie zasługujące na co najmniej na piątkę.

Makaron sprawdza się u mnie zawsze kiedy nie mam czasu na wielkie gotowanie - wystarczy wstawić wodę na makaron, a w czasie jego gotowania wymyślić do niego ciekawą oprawę.
Wbrew powszechnej opinii, makaron wcale nie jest taki zły, a już na pewno nie jest tuczący - wszakże wszystko zależy od tego "z czym to się je" :).


Liczba porcji: 1
Kaloryczność porcji: 370 kcal

Składniki:
- 80 g makaronu spaghetti (u mnie Międzybrodzki Makaron Spaghetti),
- 2 garści rukoli,
- 1/3 łyżeczki świeżo startej skórki ze sparzonej cytryny,
- łyżeczka masła orzechowego,
- 1 obrany orzech włoski,
- odrobina tartej fety* do posypania,
- sól.

*mój patent na fetę jest następujący - zawsze w zamrażalniku mam mały kawałek sera feta (ok. 3 cm kostka). Zmrożona feta przede wszystkim daje się łatwo zetrzeć, a poza tym zużywam jej (dosłownie) mikroskopijne ilości - nie cierpi na tym ani portfel, ani (przede wszystkim) figura, bo kalorie z tego niewielkie.

Przygotowanie:
1. Makaron ugotuj w osolonej wodzie al dente według przepisu na opakowaniu.
Rukolę umyj, odsącz i dokładnie osusz.
2. (Teraz to już szybka piłka :)) W ogrzanej miseczce wymieszaj ze sobą masło orzechowe, skórkę z cytryny i posiekany orzech włoski, dodaj połowę rukoli.
Ugotowany makaron dokładnie odcedź i natychmiast przełóż do składników w misce, dokładnie wymieszaj. Dodaj resztę rukoli, połącz.
3. Makaron wyłóż do talerz, posyp tartą fetą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.
Będzie mi niezmiernie miło, jeżeli podpiszesz się imieniem.