niedziela, 15 lutego 2015

Kotlety z pęczaku z suszonymi pomidorami i słonecznikiem

W dzisiejszym poście jeden z moich sposobów na zdrowy obiad, a zarazem wynik kolejnego eksperymentowania w kuchni. Miało być ciekawie, smacznie, zdrowo i wegańsko. 
Czy mi się to udało? Myślę, że tak. Zresztą - przygotujcie danie u siebie i dajcie znać, czy smakowało.


Liczba sztuk: 6
Kaloryczność sztuki: 270 kcal

Składniki:
- 3/4 szklanki pęczaku (suchego),
- 4-5 połówek suszonych pomidorów,
- 3 łyżki łuskanego słonecznika,
- płaska łyżka musztardy (najlepiej Dijon),- łyżka drobno startej mozzarelli,
- łyżka oleju ryżowego,
- oregano,
- sól, pieprz.

Przygotowanie:
1. Pęczak opłucz na sicie i dokładnie odsącz. Przepłukaną kaszę wrzuć na posolony wrzątek, gotuj 20 minut, a następnie zdejmij z ognia, szczelnie przykryj pokrywką i odstaw na 10-15 minut. Jeżeli w kaszy zostało trochę wody, dokładnie ją odsącz, a ugotowaną kaszę podziel na dwie części - 1/3 i 2/3.
2. 1/3 kaszy (mniejszą część) zmiksuj blenderem na gładką masę z suszonymi pomidorami, musztardą i oregano.
Słonecznik upraż na suchej patelni i ostudź.
Do zmiksowanych składników dodaj pozostałą kaszę (większą część), mozzarellę i uprażony słonecznik. Całość dopraw do smaku solą i pieprzem i wyrób na gładką masę. 
Masę podziel na 6 części jednakowej wielkości. Zwilżonymi dłońmi uformuj okrągłe kotleciki o grubości ok. 1,5 cm.
3. Patelnię z nieprzywierającą powłoką posmaruj olejem ryżowym i dokładnie rozgrzej. Na rozgrzaną patelnię kładź kotlety, smaż z obu stron na złoty kolor (po ok. 1,5 minuty z każdej strony).

Podawaj miksem sałat i np. sosem jogurtowym.

3 komentarze:

  1. Lubię takie! Idealne na wegetariański obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają na mega smaczne! A jeszcze, że ja lubię słonecznik... :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.
Będzie mi niezmiernie miło, jeżeli podpiszesz się imieniem.