sobota, 8 listopada 2014

Pudding dyniowy

Póki jeszcze można dostać świeżą dynię, staram się wykorzystać w kuchni ją na maksa. 
Pewnego dnia wymyśliłam sobie pudding dyniowy. Moje założenia były następujące - ma być zdrowo, prosto, no i przede wszystkim smacznie. Jak się okazało wystarczyło raptem 5 składników by powstało coś, co zasmakowało także rodzinnym łasuchom.
Zapraszam na pudding dyniowo-jaglany.


Liczba porcji: 2 duże
Kaloryczność porcji: 260 kcal

Składniki:
- 1/2 szklanki kaszy jaglanej,
- 15 dag dyni bez pestek i skóry,
- szklanka mleka (u mnie 0,5 %),
- łyżka cukru z wanilią,
- łyżeczka masła.

Przygotowanie:
1. Kaszę jaglaną dokładnie opłucz i odsącz. Umytą i sprawioną dynię pokrój w kostkę o boku ok. 1 cm.
2. Do garnka włóż masło i cukier, rozpuść, a następnie wrzuć dynię i szybko wymieszaj, tak by kawałki dyni pokryły się masłem z cukrem. Praż ok. 2 minut.
3. Do dyni wsyp opłukaną i odsączoną kaszę, dokładnie wymieszaj, a następnie zalej mlekiem i gotuj pod przykryciem do miękkości dyni oraz kaszy ok. 20-25 minut (mleko powinno niemalże całkowicie wyparować).
4. Zawartość garnka zmiksuj blenderem na gładką masę. Masę przełóż do foremek na babeczki (np. silikonowych) lub filiżanek, odstaw do stężenia. 

3 komentarze:

  1. kasza jaglana i dynia- czy może być coś lepszego?! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem fanką kaszy jaglanej i dyni - ten pudding wygląda na idealne połączenie! Super przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.
Będzie mi niezmiernie miło, jeżeli podpiszesz się imieniem.