czwartek, 24 lipca 2014

Jagodowe serniczki na zimno light

Sezon na jagody w pełni - nic tylko korzystać! Z ankiety na temat mojego bloga (tutaj), dowiedziałam się, że chcielibyście znaleźć na blogu więcej przepisów na zdrowe i lekkie desery.
Dziś mam dla Was jeden z takich deserów - niezwykłe serniczki na zimno pełne jagód. Sposób podania zależy od Was, ale zaproponowana przeze mnie wersja według mnie tworzy idealną całość.

Do dosłodzenia deseru zamiast miodu/syropu klonowego możecie użyć cukru lub stewii, a do samej masy serowej możecie dorzucić garść siekanych migdałów.


Składniki (6 porcji):
- 40 dag chudego twarogu, 
- 20 dag świeżych jagód, 
- 1-2 łyżki miodu lub syropu klonowego (w zależności od upodobań),
- 2 łyżeczki cukru z wanilią, 
- 2 łyżki żelatyny, 

- 60 ml wody. 
Ponadto: 
- garść płatków migdałowych, 
- 1/2 szklanki jagód, 
- miód lub syrop klonowy do polania. 

Przygotowanie: 
1. Twaróg zmiel jednokrotnie. Jagody przebierz, umyj i osącz. Garść jagód odłóż. 

2. Zmielony twaróg zmiksuj z jagodami, cukrem waniliowym i miodem lub syropem klonowym. Odłożone jagody rozgnieć widelcem i dodaj do masy, wymieszaj. 
3. Żelatynę zalej 60 ml wody, wymieszaj i zostaw do napęcznienia. Następnie podgrzej do rozpuszczenia (nie gotuj), ostudź. 
Rozpuszczoną żelatynę dodaj do masy serowej,dokładnie połącz. 
4. Masę przełóż do foremek (np. do silikonowych, na muffinki lub umytych i osuszonych kubeczków po jogurtach). Wstaw do lodówki do całkowitego stężenia (ok. 2-3 godziny, a najlepiej całą noc). 
5. Płatki migdałowe zrumień na suchej patelni. Jagody umyj i dokładnie osącz. Serniczki wyłóż na talerze, skrop miodem lub syropem klonowym, obsyp płatkami migdałowymi i jagodami.




Zapraszam do akcji Słodkie, jagodowe lato na Durszlak.pl - klik.

5 komentarzy:

  1. Mmmmm:) akurat mam wszystkie składniki w domu. Więc dziś wieczorem spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Spróbuj koniecznie i daj znać jak smakowało :).

    OdpowiedzUsuń
  3. hej, przeglądałam twoje przepisy i jestem pod wrażeniem, są naprawdę imponujące :) chętnie któryś sprawdzę! pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo kusząco wyglądają :) I jeszcze ten piękny, fioletowy kolor... Pycha!
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz.
Będzie mi niezmiernie miło, jeżeli podpiszesz się imieniem.