wtorek, 15 lipca 2014

Imbirowe śliwki

Śliwki to owoce, które nierozerwalnie kojarzą mi się z jesienią. Z intensywnie fioletową (czasami czarną wręcz) skórką, miękkim i słodkim miąższem, z kwaskowatą nutą, idealnie komponują się przyprawami korzennymi, tworząc razem idealną całość.

W tym poście "przychodzę" do Was z przepisem, który spokojnie mogę nazwać "spontaniczną akcją", bo te korzenne powidełka powstały pod wpływem chwili - kupiłam na targu pierwsze śliwki i kawałek imbiru, dodałam to co miałam w kuchni - syrop klonowy, cynamon i goździki i oto są - imbirowe śliwki.
Idealne do wyjadania prosto ze słoiczka, na chleb, czy do jogurtu naturalnego lub twarogu. Polecam.



Składniki (2 słoiki po ok. 350 g każdy):
- 1 kg śliwek (najlepiej węgierek),

- ok. 1/4 szklanki wody,
- 3 cm kawałek świeżego imbiru,
- 4 goździki,
- płaska łyżeczka cynamonu,
- 1-2 łyżki syropu klonowego lub miodu (w zależności od upodobań).

Przygotowanie:

1. Śliwki dokładanie umyj, osusz. Z owoców usuń pestki, miąższ pokrój w ósemki. Imbir obierz (najlepiej łyżeczką do herbaty), pokrój w cienkie plasterki.
2. Do garnka przełóż śliwki i plasterki imbiru, wymieszaj. Garnek ze śliwkami postaw na gazie i smaż razem aż śliwki zaczną puszczać sok. Dolej 1/4 szklanki wody oraz dodaj goździki i cynamon, smaż ok. 1 godziny, aż całość znacznie zgęstnieje (jeżeli masa jest nadal zbyt rzadka, powtórz czynność jeszcze następnego dnia). Śliwki zdejmij z ognia, dodaj syrop klonowy lub miód (ilość wedle uznania), dokładanie wymieszaj.
3. Gorącymi śliwkami napełnij słoiki, zakręć i pasteryzuj je przez 15-20 minut, ostudź.


2 komentarze:

  1. Uwielbiam połączenie imbiru i gruszek i nie mam pojęcia, czemu jeszcze nie spróbowałam z nim śliwek. To musi być przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie, bo dla mnie to zestaw idealny :).

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz.
Będzie mi niezmiernie miło, jeżeli podpiszesz się imieniem.